18. Mały Książę

Do realizacji przedstawienia Mały Książę można wybrać niektóre z zaproponowanych poniżej scen, w zależności od możliwości zespołu klasowego, potrzeb i uznania. Wypowiedzi bohaterów, zwłaszcza z pierwszej części spektaklu, można nieco skrócić, aby uniknąć dłużyzn. Warto też zastanowić się nad sensownym ruchem scenicznym w tej części przedstawienia.

 

Podstawą przygotowania przedstawienia jest staranne opracowanie scenografii. W tym wypadku chodzi o namalowanie przez uczniów na dużych arkuszach papieru odpowiedniej ilości plansz, obrazujących poszczególne planety i umieszczenie ich w nietypowej przestrzeni gry – wokół widowni. Do tego także należy przemyśleć i starannie wykonać kostiumy aktorów, by w prosty, a zarazem symboliczny sposób, obrazowały poszczególnych bohaterów spektaklu. Zadanie to udaje się zrealizować z podzieloną na zespoły zadaniowe klasą VI.

 

Na wprost widowni umiejscowiona zostanie plansza, przedstawiająca pustynię. Po lewej jej stronie można umieścić „sad z tysiącem róż” oraz miejsce wypoczynku Róży („planetę Małego Księcia”). Dalej, posuwając się w prawo, umiejscawiamy kolejne „planety” – miejsca akcji, aż do zamknięcia sceny w okolicy „sadu z tysiącem róż” (od lewej strony). Każda scena identyfikowana jest za pomocą planszy. Aktorzy, siedzący na ich tle, znajdują się w ciągu całego przedstawienia na swoich miejscach („planetach”). Mały Książę przemieszcza się między nimi. Kiedy akcja toczy się na którejś z nich, aktor zaczyna grę.

 

Attachments:
Access this URL (http://trojpolowka.edu.pl/images/pdf/edukacja_humanistyczna/scenariusze/maly_ksiaze.pdf)Mały Książę.pdf136 kB